Toyota прави първи стъпки за завръщане в Русия?

Истината тук е трудно да бъде пресята, все пак източник на тази публикация е руски сайт, но въпреки това решихме да дадем гласност, защото в информацията може и да има истина

Toyota CHR

, Toyota

Toyota C-HR

Р искуваме да сме се подали на руската пропаганда, но решихме да се „доверим“ (с едно голямо НО), защото наскоро Лука де Мео, шеф на Renault, каза, че френската компания не изключва евентуално завръщане на руския пазар.

Затова допускаме, че и другите големи играчи също не изключват подобно развитие на нещата. Според руското издание aif.ru („Аргументи и факти“) японската компания мечтае да се върне на руския пазар и предприема определени стъпки, за да постигне това.

За това на aif.ru съобщава източник от автомобилния бизнес, който разказва за закрити преговори в Дубай между представители на Toyota и бивши руски дилъри, на която се е обсъждало евентуалното завръщане на марката на руския пазар.

„Това е болезнена тема, но, разбира се, Toyota мечтае да се върне. За японската компания Русия далеч не беше най-големият пазар, но един от най-печелившите. И в светлината на нарастващата конкуренция на световния пазар е ясно, че Русия, която е единадесетият пазар в света, четвъртият или петият в Европа, разбира се, е много важна за тях“, коментира източника на изданието.

И този коментар е абсолютно точен, наблюдавайки ситуацията на световния пазар. Но дали се е състояла такава среща, какво се е говорило на нея, за това все пак трябва да се има едно на ум. Руската пропагандна машина е супер силна. И все пак не бива съща така да се изключва подобна възможност, защото всички напуснали Русия загубиха. Затова не е чудно, че всеки би искал да си върне тези позиции. Но това е сложен въпрос, който първо трябва да бъде решен на най-високото възможно ниво.

Според източника, пише aif.ru, Toyota е организирала подобна среща в Дубай и миналата година, на която се е обсъждало не само поддържане на отношения в бъдеще, но също така са били повдигнати оперативни въпроси, като например обслужването на автомобили Toyota, внесени от Китай, тъй като гамата от резервни части се различава от това, което преди това се е доставяло в Русия.

„Ясно е, че всичко много зависи от политическия компонент. И „корейците“, и „японците“ наистина се надяват, че Русия и САЩ в крайна сметка ще успеят да нормализират отношенията“, заключава събеседникът на изданието. Това изречение е „червената лампа“, че тук може да има разказ не по преживяно, а есе по тема по избор.

А и трябва да напомним, че преди дни босът на „АвтоВАЗ“ каза, че ако Renault иска да се върне в родината му, ще трябва да плати над 1,2 млрд. евро, след като, когато напусна страната в края на 2022 г., даде активите си на руската държава за... 1 евро.

Южнокорейският гигант Hyundai Motor отрече съобщенията за предполагаема текуща дискусия за връщане на руския пазар.

Toyota Русия